13 sätt att hitta någons e-postadress (förbättra dina sökförmåga)

Kanske vill du nå ut till en influencer , prospektera en lista över potentiella säljleads, eller kanske du bara vill ställa en snabb fråga till någon.
Varför det är viktigt att hitta rätt e-postadress
Om du skickar ett viktigt e-postmeddelande måste det nå rätt person. Varför? För det är verkligen svårt att få folks uppmärksamhet. Tänk på att endast 8,5 % av uppsökande e-postmeddelanden får ett svar.
Att få rätt person att läsa din e-post förbättrar dina chanser att få det svar du vill ha. Så att lägga tid på att hitta någons e-postadress och justera ditt meddelande är 100 % värt det.
Detta gäller särskilt om du försöker nå någon du inte känner eller aldrig har pratat med tidigare.
Kinsta har skämt bort mig så mycket att jag nu kräver den servicenivån från alla leverantörer. Vi försöker också vara på den nivån själva med vårt SaaS-verktygsstöd.
Hur man hittar någons e-postadress
Här är några av de mest pålitliga taktikerna och verktygen jag har använt tidigare – och fortfarande använder – för att hitta en persons e-postadress . Låt oss börja!
1. Använd ett sökverktyg för e-post
Ett av de enklaste sätten att hitta en e-postadress är att använda en e-postsökningstjänst. Allt du behöver göra är att ange en persons namn och/eller en webbplats, så söker verktyget efter den relevanta adressen åt dig.
Även om de kan vara otroligt användbara, är du inte garanterad att få ett framgångsrikt resultat varje gång du använder det. De kostnadsfria sökningarna är begränsande och de betalda alternativen kan bli ganska dyra, speciellt om du inte får de adresser du letar efter.
Den goda nyheten är att det finns en nästan oändlig lista med verktyg för uppsökande e-post på webben, så du har många alternativ för att se vad som fungerar för dig.
E-postsökningstjänster fungerar alla på ungefär samma sätt: du anger ett namn, försöker definiera det så mycket som möjligt, och verktyget går och hittar den bästa e-postadressen.
Med detta sagt finns det några olika prisalternativ och typer av verktyg tillgängliga.
Här är några av de mest populära verktygen för e-postprospektering för att komma igång (tillsammans med hur mycket de kostar):
- Hitta den e-posten – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 29 USD/månad för 500 sökningar (0,058 USD/sökning).
- Finder Expert – 300 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 39 USD per månad för 5 000 sökningar (0,008 USD/sökning).
- Snov.io – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 29 USD för 1 000 enstaka sökningar eller 500 masssökningar (0,029 USD/sökning).
- Voila Norbert – Gratis provperiod med 50 gratis sökningar. Betalkonton från 49 USD/månad för 1 000 sökningar (0,049 USD/sökning).
- Hunter – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 49 USD/månad för 1 000 sökningar (0,049 USD/sökning).
- FindThatLead – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 49 USD/månad för 5 000 sökningar (0,0098 USD/sökning).
- eMail-Prospector Pro – Gratis provperiod med 50 gratis sökningar. Betalkonton från $1195 per år, begränsat till 4000 sökningar ($0,299/sökning).
- FindEmails.com – Gratis provperiod med 50 gratis sökningar. Betalkonton från 19 USD/månad för 500 sökningar (0,038 USD/sökning).
Hur hittar man någons e-postadress gratis?
Om din budget är knapp, här är tre snabba sätt att hitta e-postadresser gratis:
- Clearbit Connect är ett Gmail- och Outlook-tillägg som söker efter en persons e-post från en mängd olika källor samt sin egen databas. (relaterat: kolla in de bästa Gmail-tilläggen för att förbättra din produktivitet).
- GetProspect är ett Chrome-tillägg som låter dig hitta någons e-postadress efter namn och domän.
- RocketReach kan snabbt hitta e-post åt dig, särskilt om ditt mål är ganska högprofilerat. Registrera dig bara för ett gratis konto och börja din e-postjakt.
2. Använd “@domainname.com” på DuckDuckGo
Detta föga kända knep är ett utmärkt sätt att hitta e-postadresser helt enkelt genom att använda en alternativ sökmotor .
Om du gör en exakt matchningssökning efter “@domännamn.com” i DuckDuckGo får du resultat för alla e-postadresser som är associerade med domänen och som är offentligt tillgängliga.
Du kan inkludera namnet på dina potentiella kunder i sökningen om du vill kontakta någon i synnerhet, eller bara söka i allmänhet.
Det är ett praktiskt knep som fungerar bra i DuckDuckGo och flera andra sökmotorer. Tyvärr använder Google “@” för taggar för sociala medier, så det här tricket fungerar inte, och det fungerar inte heller i Bing .
3. Använd Twitter
Människor inkluderar ibland sina e-postadresser i sina tweets eller Twitter -bios men försöker dölja dem från bots genom att använda “prick” och “at” istället för “.” och “@”.
Gå till Twitter Advanced Search och sök efter “at” och “dot” i din potentiella kunds tweets.
Du kommer att kunna välja exakta fraser att leta efter, ord att ignorera, hashtags, specifika konton och tidsramar. Lek med söktermerna här. Försök att inkludera ord som “e-post” eller “kontakt” för att bättre filtrera resultaten.
Använd Twitter Advanced Search för att hitta e-postmeddelanden
Det låter djärvt, men du kan också prova att helt enkelt fråga dem på Twitter om deras e-postadress.
För att ge din tweet den bästa chansen att bli uppmärksammad och få ett svar, håll den kort och rak och inkludera en övertygande anledning för dem att svara:
Ibland behöver du bara fråga direkt för att få deras e-postadress
Du kan också kontakta dem genom deras direkta meddelanden, som dina potentiella kunder kan vara mer benägna att se än deras svar eller nämner. Beroende på deras sekretessinställningar kan ni behöva följa varandra först innan ni kan skicka ett direktmeddelande till dem.
Hur man kollar gamla tweets från vem som helst
Det finns faktiskt en sista taktik du kan prova med Twitter för att kontrollera äldre tweets från olika användare. Med appen Alla mina tweets kan du skapa en lista med upp till 3200 tidigare tweets från vem som helst gratis.
Så här använder du det:
Gå till Alla mina tweets och logga in med ditt Twitter-konto.
Se alla tweets från en användare på en sida via Alla mina tweets
Ange sedan Twitter-namnet på webbplatsen eller personen du vill ansluta till för att få sina tweets.
Lägg till ett användarnamn för att se alla tweets
När du har listat dessa, tryck bara på Ctrl/Cmd+F och sök efter saker som @domännamn , “kontakt” , “e-post” , ” du kan nå mig på” och andra varianter som kan visa en e-postadress.
4. Prenumerera på din e-postlista för potentiella kunder
De flesta webbplatser kommer att ha en e-postlista .Prenumerera på en e-postlista
Om din potentiella webbplats eller blogg har ett nyhetsbrev , prenumerera på deras e-postlista eftersom många nyhetsbrev skickas från en personlig e-postadress. Detta kan vara ett snabbt och enkelt sätt att få den e-postadress du letar efter.
Även om det skickas från en allmän info@ -adress, försök att svara på ett av nyhetsbreven för att dela en åsikt eller ställa en insiktsfull fråga så kanske du får ett svar.
Detta kan hjälpa dig att bygga en relation med potentiella kunder och ge dig en bättre chans att få deras personliga e-postadresser i framtiden.
5. Fråga via en vanlig e-postadress eller kontaktformulär
De flesta webbplatser har ett kontaktformulär på sin hemsida eller tillhandahåller en vanlig info@-e-postadress för allmänna frågor.
Vill du veta hur vi ökade vår trafik med över 1000 %?
Gå med i 20 000+ andra som får vårt veckovisa nyhetsbrev med insider WordPress-tips!
Ett vanligt exempel på ett kontaktformulär
Även om dessa sannolikt bemannas av administrativ personal, kan du prova att använda dem för att fråga hur du kommer i kontakt med din idealiska potentiella kunder.
6. Kontrollera sidorna Kontakt & Om oss
Ibland är de enklaste lösningarna de bästa. Många webbplatser inkluderar personliga e-postadresser på sidorna Kontakt , Om oss eller Möt teamet.
Men ofta kan dessa sidor vara knepiga att hitta i sajtens navigering. Om du inte kan se vad du letar efter, kolla sidfoten eller prova dessa vanliga URL-format:
- exempel.com/kontakt
- exempel.com/contact
- exempel.com/contact-me
- exempel.com/about
- exempel.com/om
- exempel.com/about-us
- exempel.com/team
- exempel.com/teamet
- exempel.com/meet-the-team
7. Kontrollera Författarsidor
En annan enkel utgångspunkt är författarsidan på din prospekts blogg eller webbplats, som är länkad från deras namn på en artikel de har skrivit.
Det kan ofta finnas mycket information på den här sidan, speciellt om de har använt standardteman och inställningar för WordPress.
8. Gör en WHOIS-sökning
Om du försöker hitta en e-postadress för någon med en webbplats (kanske en oberoende företagare , entreprenör eller författare ), kan du ibland hitta deras kontaktinformation i deras webbplats WHOIS-information .
WHOIS-data används när du registrerar en domän och är allmänt tillgänglig, vilket ger dig information om vem som äger domänen. Alla som har en webbplats är enligt lag skyldiga att dela sina kontaktuppgifter. Gå bara till who.is och sök efter domänen för den e-postadress du letar efter:WHOIS-sökning
Förresten, det finns även andra WHOIS-uppslagsverktyg tillgängliga, som:
- NameCheap
- DomainTools
- Namnge det
- DMCA0:s gratis WHOIS-verktyg
Det spelar ingen roll vilket verktyg du använder. Om du har tur kan du se e-postadressen som användes för att registrera den här domänen. WHOIS erbjuder dock ett alternativ att dölja din offentliga information från deras offentliga data, så det kanske inte alltid fungerar.
9. Använd Google (och sökoperatörer)
Vi ber om ursäkt; detta är uppenbart, men kan fortfarande förbises. Använd Google för dess avsedda användning: sök.
Ange din potentiella kunds namn tillsammans med “e-postadress” och du kan ha tur.
Trött på problem med WordPress och en trög hosting? Vi erbjuder förstklassig support från WordPress-experter tillgängliga 24/7 och blixtsnabba servrar. Kolla in våra planer här
Men om personen du letar efter har ett gemensamt namn kan det vara svårt. Även om de har ett unikt namn kanske du inte kommer särskilt långt.
Du kan hjälpa till att begränsa sökningen med vissa Googles sökoperatorer. Dessa är superenkla att använda. Skriv bara operatorn i Google och börja söka:
- [namn] + e-postadress (eller) e-postadress
- [namn] + kontakt (eller) kontaktinformation (eller) kontakta mig
- [namn] + “hemstad”
- [namn] + “företag de arbetar för”
- [namn] + LinkedIn
- [namn] + ZoomInfo
- [namn] + e-post
- [namn] + kontakt
Om du vet lite mer information om dina potentiella kunder (som var de arbetar), prova dessa:
- site:companywebplats.com + [namn] + e-post
- site:företagtwebbplats.com + [name] + contact
- site:companywebplats.com + förnamn.efternamn [at] företagsnamn.com
- site:companywebplats.com + förnamnefternamn[at] företagsnamn.com
- site:företätswebbplats.com + first name [at] företätsnamn.com
- site:companywebplats.com + förnamn_efternamn [at] företagsnamn.com
10. Använd Facebook
När man skapar en Facebook-sida anger folk ofta så mycket information de kan och glömmer sedan bort det.
Gå bara till sidan Om i profilen så kan du se e-postadressen om de har lagt till den:Hitta e-postadresser på Facebook
Detta gör Facebook till ett bra ställe att söka efter e-postadresser för dina potentiella kunder och kommer sannolikt att ge dig deras mest använda e-postadress istället för något mer allmänt.
11. Kontrollera din egen e-postlista
Beroende på din egen synlighet inom din bransch kan du upptäcka att några av dina potentiella kunder redan har prenumererat på ditt nyhetsbrev.
En snabb sökning i din e-postlista kan avslöja exakt vad du letar efter med minimalt krångel.
De flesta programvara för e-postmarknadsföring kan söka efter kontakter i din lista. Så här ser det ut i MailChimp , till exempel:
Leta efter e-postmeddelanden i din programvara för e-postmarknadsföring (som MailChimp)
12. Exportera dina LinkedIn-kontakter
Visste du att LinkedIn låter dig exportera dina kontakter?
Så om du är ansluten till dina potentiella kunder kanske du kan få tag på deras e-postadress.
Så här exporterar du LinkedIn-anslutningar:
Steg 1 – Klicka på Mig högst upp på din LinkedIn-hemsida och välj sedan Inställningar och sekretess från rullgardinsmenyn.Exportera e-postadresser från LinkedIn
Steg 2 – Klicka på fliken Sekretess och scrolla ned för att få en kopia av dina uppgifter (under avsnittet Hur LinkedIn använder dina personuppgifter):Ladda ner e-postdata från LinkedIn
Steg 3 – Markera kontaktrutan och tryck på Begär arkiv .
Kopiera LinkedIn-data för att få e-postadresser
Om cirka 10 minuter kommer du att få ett e-postmeddelande med alla dina kontakters e-postadresser i ett praktiskt kalkylblad.
Denna metod bör användas ansvarsfullt för att förhindra att du tappar bort ditt LinkedIn-konto .
13. Gör en utbildad gissning
Om du tänker efter så följer nästan alla e-postadresser ett begränsat antal mönster. De är ofta baserade på ganska enkla format.
Så om du känner till din potentiella kunds förnamn, efternamn och domän kanske du kan gissa deras e-postadress.
Om du redan har någon annans e-postadress på samma företag kan du förmodligen ta reda på vilken struktur de använder.
Om inte, prova dessa vanliga formler:
- [namn]@example.com
- [namn]. [efternamn]@example.com
- [namn] [efternamn]@example.com
- [första]. [efternamn]@example.com
Sammanfattning
Där har vi det, hur man hittar någons e-postadress. Kom bara ihåg: med stor makt kommer stort ansvar.
Så använd dessa metoder för e-prospektering klokt. Spamma inte folk ! Sälj inte folks e-postadresser. Och irritera inte människor du når ut till… du är den enda som går miste om en fantastisk möjlighet att ansluta och bygga affärskontakter.