Hemsida priser

Pris på hemsida för företag och organisationer. Vi levererar en bra och stilren hemsida med de funktioner som de flesta behöver till en rimlig kostnad. Våra tjänster är flexibla och vi erbjuder fler lösningar än paketpriserna nedan. Kontakta oss om du har unika önskemål, vi hjälper dig bygga en hemsida som passar ditt företags krav och budget.
Under ett telefonmöte går vi igenom dina behov. Har du en grafisk profil utgår vi från den när vi utvecklar webbdesignen. Vi kan även bygga en hemsida med en unik design helt anpassad efter hur du vill att den ska se ut. Kontakta oss så diskuterar vi dina behov och krav på hemsidan.
Pris för webbplatspaket
Vill du veta hur mycket det kostar att göra en hemsida kan du kontakta oss eller en erfaren webbdesigner. Då vet du vad det kostar att bygga och skapa en hemsida från grunden. Genom att anlita en webbyrå med fast pris får du en unik hemsida med professionell design som är väl anpassad för ditt företag utan att det behöver kosta dig mycket att köpa hemsidan.
Att anlita ett proffs behöver inte vara så dyrt som det låter. Du får ofta ett fast pris och ni kan tillsammans diskutera exakt vad ni behöver och vilken kostnad ni hamnar på. Många erbjuder även paketpriser där allt ingår till en fast kostnad. I paketpriserna ingår oftast det som behövs för att skapa en hemsida, både en mer avancerad med fler funktioner och en enklare hemsida. Så du kan hitta det som fungerar för din budget.
Undrar du priset på WordPress-webbplatsen?
En webbplats måste vara säljande samtidigt som den representerar företaget på ett professionellt sätt. Det är en viktig plattform för att nå ut till nya kunder och för att hålla kontakten med befintliga kunder. Designen på hemsidan är därför inget att underskatta.
Att skapa och underhålla en webbplats med snygg design och som är användarvänlig samtidigt som man genererar trafik och nya kunder kan vara ett svårt jobb. Det krävs att du förstår processen bakom och att du vet hur du bygger en hemsida så att den gynnar företagets marknadsföring.
Kostnaden för en webbplats varierar. Det beror på saker som hur mycket innehåll du har på din webbplats som bilder, text, funktioner och layout. För att få en korrekt kostnadsuppskattning kan du kontakta oss så får du en uppskattning av hur mycket det kostar att skapa en hemsida som passar ditt företag.
Hur man hittar rätt webbdesigner för ditt webbutvecklingsprojekt

Att hitta en webbdesigner är den enkla delen – allt du behöver göra är att göra en snabb sökning online och bingo, du presenteras med sidor och sidor av dem i sökmotorns resultat. Det svåra är att välja rätt webbdesigner för ditt individuella projekt. Varje webbdesignprojekt har en specifik uppsättning krav och varje webbdesigner har en unik uppsättning färdigheter som kanske, eller kanske inte, passar dina behov. I den här artikeln kommer jag att lista några nyckelfaktorer som hjälper dig att hitta rätt webbdesigner och hur du avgör om de har de nödvändiga kunskaperna för att genomföra ditt webbutvecklingsprojekt.
Undersök webbdesigners webbplats och onlineportfölj
Varje webbdesigner bör ha en fungerande webbplats och en onlineportfölj av sitt arbete. Om de inte gör det kan du skrapa bort dem från listan. När du har hittat några webbdesigners i ditt område, eller någon annanstans för den delen, bör du undersöka var och en av deras webbplatser och kolla in exempel på deras arbete. Olika webbdesigners tar olika inställning till sitt arbete och använder en mängd olika tekniker. Du bör läsa om deras kunskaper och förhållningssätt till webbdesign för att se till att de passar dina krav. Att se färdiga webbplatser och prover på webbdesigners arbete är också viktigt för att få en god uppfattning om designstilen och de färdigheter de har. Se till att webbplatserna fungerar korrekt. Om några av webbdesignerns senaste exempel inte fungerar, finns det en god chans att, om du använder dem, din webbplats kan ha samma problem. Titta på designstilen på deras portföljprover. De flesta webbdesigners tenderar att hålla sig till en viss stil. Om du gillar utseendet på deras webbplatser och deras webbplatstext låter tilltalande, är du på väg att vinna. Ta nästa steg och ring dem, eller skicka igenom ett projektkort.
Prata med dina utvalda webbdesigners
En annan viktig punkt för att avgöra vilken webbdesigner som är bäst för dig är att ta reda på om du kan kommunicera med dem. Du måste förklara din vision för designern och de bör kunna svara med idéer och förslag för ditt projekt. Om du ringer din designer och det till exempel finns en språkbarriär mellan er kan det vara ett problem under hela utvecklingsprocessen. Att prata med en potentiell webbdesigner ger dig också en bra uppfattning om du kommer att fortsätta med dem eller inte. Om du ringer för att prata med ditt valda webbdesignföretag och du blir ställd i telefon till en oförskämd eller ointresserad person – i mina böcker, skulle det inte vara någon du skulle vilja ha att göra med fortlöpande. Om de är entusiastiska, angelägna och kommunicerar bra är det mer sannolikt att du har en framgångsrik pågående professionell relation.
Kvalifikationer och erfarenhet
Kvalifikationer och erfarenhet är inte alltid viktiga men de ger dig viss säkerhet att webbdesignern vet vad de gör och har kompetensen att genomföra ditt projekt. Det är verkligen upp till din bedömning om du vill använda en webbdesigner utan erfarenhet, men du vet aldrig, de kan vara en ung pistol med massor av talang och bara väntar på att det första projektet ska släppa lös sina färdigheter. Om du föredrar att din webbdesigner har kvalifikationer eller inte är också upp till dig. Kvalifikationer betyder bara att de har fått något formellt erkännande av sina färdigheter. Min preferens skulle vara erfarenhet beats kvalifikationer vilken dag som helst. Din webbdesigner kan ha gått en sexmånaderskurs som har gett dem ett certifikat av något slag, men det gör dem inte till en bra designer.
Kreativ vision
Det är mycket viktigt att webbdesignern du pratar med förstår din kreativa vision. För att skapa en webbplats som verkligen tjänar ett syfte och affärsmål måste designern förstå webbplatsens karaktär och relatera till din övergripande vision. Notera om webbdesignern ger några idéer eller förslag när du pratar med dem. Detta är en bra indikation på om de förstår projektet och är entusiastiska över det.
Rätt teknik
Olika webbprojekt behöver olika teknik bakom sig. Alla webbdesigners har inte alla nödvändiga färdigheter för vissa typer av webbutveckling . Du kan till exempel behöva ett komplett innehållshanteringssystem med databasdrivet innehåll och avancerad sökmotoroptimering. Detta är något som inte alla webbdesigners kan tillhandahålla. De flesta designers kommer att berätta direkt om de inte kan slutföra projektet på grund av tekniska begränsningar. Det är upp till dig som kund att informera designern om alla funktioner du förväntar dig att din webbplats ska ha så att de kan berätta för dig om de kan slutföra den.
En rimlig kostnad
Kostnaden för webbprojektet är normalt nyckelfaktorn för hur människor väljer sin webbdesigner. Omfattningen av ditt projekt och vilken budget du har kan begränsa vilken designer du väljer. Om du har en mycket liten budget men vill bygga nästa Facebook, kommer alla sansade webbdesigners att berätta att de inte kan hjälpa dig. Det är dock alltid bra att få några offerter och se vilken designer som kan erbjuda det bästa paketet, till en rimlig kostnad. Om de är för dyra kan det bero på att de är ett större företag med mer omkostnader, eller så är de helt enkelt väldigt bra på vad de gör. Om de är billiga, gör lite mer undersökning innan du bestämmer dig – Billig webbdesign kan sluta kosta dig mer i det långa loppet, eftersom det förmodligen inte kommer att tjäna sitt syfte särskilt bra och du kommer att behöva bygga om det. Kostnaden för webbdesign är ofta öppen… ‘ hur lång är ett snöre?’… En bra webbdesigner bör kunna förklara anledningen till att de har angett ett visst pris och diskutera vad de kan göra inom din budget – Bara för att du har fått en första offert som kan vara högre än du ursprungligen förväntade dig, prata med din designer om det. Ganska ofta kan det finnas funktioner eller aspekter av offerten som kan tas bort, eller modifieras, för att få projektet tillbaka inom din budget – Om du inte frågar kommer du aldrig att veta.
På Big Click Studios kan vi förvandla din webbutvecklingsvision till en fungerande webbplats som ser bra ut, fungerar perfekt och rankas bra. Våra webbdesigners tar sig tid att förstå varje projekt för att säkerställa att du som kund får avkastning på din investering.
Varför du ska ha en responsiv webbplats

76 % av svenska internetanvändare använder sina telefoner dagligen för att surfa på nätet (Källa: Svenskar och Internet 2017 ). Med en responsiv webbplats anpassar sig innehållet automatiskt efter dina besökares skärmstorlek och du kan erbjuda bästa möjliga upplevelse till alla.
Hur ser din webbplats ut för mobilbesökare?
Det finns fortfarande hemsidor idag som inte är mobilvänliga, även om det har varit den rekommenderade standarden i många år. Detta var ett problem redan när vi skrev den här artikeln första gången 2014. Fyra år senare när vi uppdaterar kan vi konstatera att det fortfarande finns de som släpar efter i mobilanpassning.
Utan responsiv eller mobilvänlig design kommer mobilbesökare i bästa fall få en okej upplevelse av din webbplats. Du har säkert surfat in på hemsidor via mobilen för att mötas av minimala texter och länkar som är helt omöjliga att klicka på med tummen. Efter att ha zoomat in och scrollat runt kanske du kan hitta det du letar efter, om du inte redan har lämnat webbplatsen och gått till en konkurrent.
Med en responsiv webbplats kan du undvika att dina besökare upplever samma frustration. Istället anpassas innehållet automatiskt efter den enhet de surfar på.
Vad är responsiv design?
Responsiv design innebär att webbplatser byggs så att de automatiskt skalas efter besökarens skärmstorlek. Oavsett om de surfar via en stationär dator, en bärbar dator, en surfplatta eller en smartphone kommer de att få en bra upplevelse av hemsidan.
I mobilläget får besökaren ofta lite mindre information för att snabbt få överblick, större knappar och menyer som är lätta att klicka på och en layout där de inte behöver zooma in och ut och istället kan scrolla upp och ner . Allt för att göra det enklare att besöka hemsidan på språng och med kortare tid.
Fördelar med att ha en responsiv hemsida
Det finns många fördelar med att ha en responsiv webbplats.
1. Lätt att se
En webbplats som inte är mobilvänlig får väldigt liten text och små bilder på mobila enheter. På en responsiv hemsida ändras storleken automatiskt så att det är lätt att läsa texterna och bilderna visas i full bredd.
2. Innehåll anpassat till enhet
Dina besökare har olika behov och önskemål vad gäller vilket innehåll de vill se, beroende på om de surfar via dator, surfplatta eller mobil. Med responsiv design på din webbplats kan du välja att inte visa vissa texter eller funktioner på webbplatsen när besökare kommer in från en specifik enhet.
3. Lätt att surfa runt
På en dator är det enkelt att navigera runt en webbplats med musen. På mobilen kan det dock vara svårt att pricka små knappar och att välja undersidor i menyn. Med responsiv design har du större knappar och menyer i mobilen, vilket gör det enkelt för besökarna att snabbt hitta det de letar efter.
4. Klicka för att ringa
Mobilbesökare vill sällan fylla i långa kontaktformulär utan föredrar att ringa när de vill prata med dig. En fördel med responsiv design är att du kan ha stora knappar i mobilläge där besökare kan klicka för att ringa dig direkt. Detta förenklar processen att kontakta dig och du kan öka antalet intresseanmälningar du får via hemsidan.
5. Mer affärer
Idag är mobiltelefonen nästan alltid en del av köpprocessen för nätkonsumenter. När priser och leverantörer ska jämföras tar du upp din mobiltelefon och kollar vilket företag som erbjuder dig den bästa lösningen.
Om din webbplats inte är anpassad för mobilbesökare så är risken stor att du tappar kunder redan i urvalsstadiet.
6. Visa att du är seriös och bygg förtroende
Om du är en av dem som inte har anpassat din hemsida för mobil än så finns det en risk att du inte gillar att höra detta. Men det är ett faktum att en icke-responsiv sida får dig att framstå i ett negativt ljus. Det ser helt enkelt oseriöst ut och om du dessutom försöker sälja saker via din hemsida är chansen stor att besökarna inte vågar lita på att deras information är säker hos dig.
13 sätt att hitta någons e-postadress (förbättra dina sökförmåga)

Kanske vill du nå ut till en influencer , prospektera en lista över potentiella säljleads, eller kanske du bara vill ställa en snabb fråga till någon.
Varför det är viktigt att hitta rätt e-postadress
Om du skickar ett viktigt e-postmeddelande måste det nå rätt person. Varför? För det är verkligen svårt att få folks uppmärksamhet. Tänk på att endast 8,5 % av uppsökande e-postmeddelanden får ett svar.
Att få rätt person att läsa din e-post förbättrar dina chanser att få det svar du vill ha. Så att lägga tid på att hitta någons e-postadress och justera ditt meddelande är 100 % värt det.
Detta gäller särskilt om du försöker nå någon du inte känner eller aldrig har pratat med tidigare.
Kinsta har skämt bort mig så mycket att jag nu kräver den servicenivån från alla leverantörer. Vi försöker också vara på den nivån själva med vårt SaaS-verktygsstöd.
Hur man hittar någons e-postadress
Här är några av de mest pålitliga taktikerna och verktygen jag har använt tidigare – och fortfarande använder – för att hitta en persons e-postadress . Låt oss börja!
1. Använd ett sökverktyg för e-post
Ett av de enklaste sätten att hitta en e-postadress är att använda en e-postsökningstjänst. Allt du behöver göra är att ange en persons namn och/eller en webbplats, så söker verktyget efter den relevanta adressen åt dig.
Även om de kan vara otroligt användbara, är du inte garanterad att få ett framgångsrikt resultat varje gång du använder det. De kostnadsfria sökningarna är begränsande och de betalda alternativen kan bli ganska dyra, speciellt om du inte får de adresser du letar efter.
Den goda nyheten är att det finns en nästan oändlig lista med verktyg för uppsökande e-post på webben, så du har många alternativ för att se vad som fungerar för dig.
E-postsökningstjänster fungerar alla på ungefär samma sätt: du anger ett namn, försöker definiera det så mycket som möjligt, och verktyget går och hittar den bästa e-postadressen.
Med detta sagt finns det några olika prisalternativ och typer av verktyg tillgängliga.
Här är några av de mest populära verktygen för e-postprospektering för att komma igång (tillsammans med hur mycket de kostar):
- Hitta den e-posten – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 29 USD/månad för 500 sökningar (0,058 USD/sökning).
- Finder Expert – 300 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 39 USD per månad för 5 000 sökningar (0,008 USD/sökning).
- Snov.io – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 29 USD för 1 000 enstaka sökningar eller 500 masssökningar (0,029 USD/sökning).
- Voila Norbert – Gratis provperiod med 50 gratis sökningar. Betalkonton från 49 USD/månad för 1 000 sökningar (0,049 USD/sökning).
- Hunter – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 49 USD/månad för 1 000 sökningar (0,049 USD/sökning).
- FindThatLead – 50 gratis sökningar/månad. Betalkonton från 49 USD/månad för 5 000 sökningar (0,0098 USD/sökning).
- eMail-Prospector Pro – Gratis provperiod med 50 gratis sökningar. Betalkonton från $1195 per år, begränsat till 4000 sökningar ($0,299/sökning).
- FindEmails.com – Gratis provperiod med 50 gratis sökningar. Betalkonton från 19 USD/månad för 500 sökningar (0,038 USD/sökning).
Hur hittar man någons e-postadress gratis?
Om din budget är knapp, här är tre snabba sätt att hitta e-postadresser gratis:
- Clearbit Connect är ett Gmail- och Outlook-tillägg som söker efter en persons e-post från en mängd olika källor samt sin egen databas. (relaterat: kolla in de bästa Gmail-tilläggen för att förbättra din produktivitet).
- GetProspect är ett Chrome-tillägg som låter dig hitta någons e-postadress efter namn och domän.
- RocketReach kan snabbt hitta e-post åt dig, särskilt om ditt mål är ganska högprofilerat. Registrera dig bara för ett gratis konto och börja din e-postjakt.
2. Använd “@domainname.com” på DuckDuckGo
Detta föga kända knep är ett utmärkt sätt att hitta e-postadresser helt enkelt genom att använda en alternativ sökmotor .
Om du gör en exakt matchningssökning efter “@domännamn.com” i DuckDuckGo får du resultat för alla e-postadresser som är associerade med domänen och som är offentligt tillgängliga.
Du kan inkludera namnet på dina potentiella kunder i sökningen om du vill kontakta någon i synnerhet, eller bara söka i allmänhet.
Det är ett praktiskt knep som fungerar bra i DuckDuckGo och flera andra sökmotorer. Tyvärr använder Google “@” för taggar för sociala medier, så det här tricket fungerar inte, och det fungerar inte heller i Bing .
3. Använd Twitter
Människor inkluderar ibland sina e-postadresser i sina tweets eller Twitter -bios men försöker dölja dem från bots genom att använda “prick” och “at” istället för “.” och “@”.
Gå till Twitter Advanced Search och sök efter “at” och “dot” i din potentiella kunds tweets.
Du kommer att kunna välja exakta fraser att leta efter, ord att ignorera, hashtags, specifika konton och tidsramar. Lek med söktermerna här. Försök att inkludera ord som “e-post” eller “kontakt” för att bättre filtrera resultaten.
Använd Twitter Advanced Search för att hitta e-postmeddelanden
Det låter djärvt, men du kan också prova att helt enkelt fråga dem på Twitter om deras e-postadress.
För att ge din tweet den bästa chansen att bli uppmärksammad och få ett svar, håll den kort och rak och inkludera en övertygande anledning för dem att svara:
Ibland behöver du bara fråga direkt för att få deras e-postadress
Du kan också kontakta dem genom deras direkta meddelanden, som dina potentiella kunder kan vara mer benägna att se än deras svar eller nämner. Beroende på deras sekretessinställningar kan ni behöva följa varandra först innan ni kan skicka ett direktmeddelande till dem.
Hur man kollar gamla tweets från vem som helst
Det finns faktiskt en sista taktik du kan prova med Twitter för att kontrollera äldre tweets från olika användare. Med appen Alla mina tweets kan du skapa en lista med upp till 3200 tidigare tweets från vem som helst gratis.
Så här använder du det:
Gå till Alla mina tweets och logga in med ditt Twitter-konto.
Se alla tweets från en användare på en sida via Alla mina tweets
Ange sedan Twitter-namnet på webbplatsen eller personen du vill ansluta till för att få sina tweets.
Lägg till ett användarnamn för att se alla tweets
När du har listat dessa, tryck bara på Ctrl/Cmd+F och sök efter saker som @domännamn , “kontakt” , “e-post” , ” du kan nå mig på” och andra varianter som kan visa en e-postadress.
4. Prenumerera på din e-postlista för potentiella kunder
De flesta webbplatser kommer att ha en e-postlista .Prenumerera på en e-postlista
Om din potentiella webbplats eller blogg har ett nyhetsbrev , prenumerera på deras e-postlista eftersom många nyhetsbrev skickas från en personlig e-postadress. Detta kan vara ett snabbt och enkelt sätt att få den e-postadress du letar efter.
Även om det skickas från en allmän info@ -adress, försök att svara på ett av nyhetsbreven för att dela en åsikt eller ställa en insiktsfull fråga så kanske du får ett svar.
Detta kan hjälpa dig att bygga en relation med potentiella kunder och ge dig en bättre chans att få deras personliga e-postadresser i framtiden.
5. Fråga via en vanlig e-postadress eller kontaktformulär
De flesta webbplatser har ett kontaktformulär på sin hemsida eller tillhandahåller en vanlig info@-e-postadress för allmänna frågor.
Vill du veta hur vi ökade vår trafik med över 1000 %?
Gå med i 20 000+ andra som får vårt veckovisa nyhetsbrev med insider WordPress-tips!
Ett vanligt exempel på ett kontaktformulär
Även om dessa sannolikt bemannas av administrativ personal, kan du prova att använda dem för att fråga hur du kommer i kontakt med din idealiska potentiella kunder.
6. Kontrollera sidorna Kontakt & Om oss
Ibland är de enklaste lösningarna de bästa. Många webbplatser inkluderar personliga e-postadresser på sidorna Kontakt , Om oss eller Möt teamet.
Men ofta kan dessa sidor vara knepiga att hitta i sajtens navigering. Om du inte kan se vad du letar efter, kolla sidfoten eller prova dessa vanliga URL-format:
- exempel.com/kontakt
- exempel.com/contact
- exempel.com/contact-me
- exempel.com/about
- exempel.com/om
- exempel.com/about-us
- exempel.com/team
- exempel.com/teamet
- exempel.com/meet-the-team
7. Kontrollera Författarsidor
En annan enkel utgångspunkt är författarsidan på din prospekts blogg eller webbplats, som är länkad från deras namn på en artikel de har skrivit.
Det kan ofta finnas mycket information på den här sidan, speciellt om de har använt standardteman och inställningar för WordPress.
8. Gör en WHOIS-sökning
Om du försöker hitta en e-postadress för någon med en webbplats (kanske en oberoende företagare , entreprenör eller författare ), kan du ibland hitta deras kontaktinformation i deras webbplats WHOIS-information .
WHOIS-data används när du registrerar en domän och är allmänt tillgänglig, vilket ger dig information om vem som äger domänen. Alla som har en webbplats är enligt lag skyldiga att dela sina kontaktuppgifter. Gå bara till who.is och sök efter domänen för den e-postadress du letar efter:WHOIS-sökning
Förresten, det finns även andra WHOIS-uppslagsverktyg tillgängliga, som:
- NameCheap
- DomainTools
- Namnge det
- DMCA0:s gratis WHOIS-verktyg
Det spelar ingen roll vilket verktyg du använder. Om du har tur kan du se e-postadressen som användes för att registrera den här domänen. WHOIS erbjuder dock ett alternativ att dölja din offentliga information från deras offentliga data, så det kanske inte alltid fungerar.
9. Använd Google (och sökoperatörer)
Vi ber om ursäkt; detta är uppenbart, men kan fortfarande förbises. Använd Google för dess avsedda användning: sök.
Ange din potentiella kunds namn tillsammans med “e-postadress” och du kan ha tur.
Trött på problem med WordPress och en trög hosting? Vi erbjuder förstklassig support från WordPress-experter tillgängliga 24/7 och blixtsnabba servrar. Kolla in våra planer här
Men om personen du letar efter har ett gemensamt namn kan det vara svårt. Även om de har ett unikt namn kanske du inte kommer särskilt långt.
Du kan hjälpa till att begränsa sökningen med vissa Googles sökoperatorer. Dessa är superenkla att använda. Skriv bara operatorn i Google och börja söka:
- [namn] + e-postadress (eller) e-postadress
- [namn] + kontakt (eller) kontaktinformation (eller) kontakta mig
- [namn] + “hemstad”
- [namn] + “företag de arbetar för”
- [namn] + LinkedIn
- [namn] + ZoomInfo
- [namn] + e-post
- [namn] + kontakt
Om du vet lite mer information om dina potentiella kunder (som var de arbetar), prova dessa:
- site:companywebplats.com + [namn] + e-post
- site:företagtwebbplats.com + [name] + contact
- site:companywebplats.com + förnamn.efternamn [at] företagsnamn.com
- site:companywebplats.com + förnamnefternamn[at] företagsnamn.com
- site:företätswebbplats.com + first name [at] företätsnamn.com
- site:companywebplats.com + förnamn_efternamn [at] företagsnamn.com
10. Använd Facebook
När man skapar en Facebook-sida anger folk ofta så mycket information de kan och glömmer sedan bort det.
Gå bara till sidan Om i profilen så kan du se e-postadressen om de har lagt till den:Hitta e-postadresser på Facebook
Detta gör Facebook till ett bra ställe att söka efter e-postadresser för dina potentiella kunder och kommer sannolikt att ge dig deras mest använda e-postadress istället för något mer allmänt.
11. Kontrollera din egen e-postlista
Beroende på din egen synlighet inom din bransch kan du upptäcka att några av dina potentiella kunder redan har prenumererat på ditt nyhetsbrev.
En snabb sökning i din e-postlista kan avslöja exakt vad du letar efter med minimalt krångel.
De flesta programvara för e-postmarknadsföring kan söka efter kontakter i din lista. Så här ser det ut i MailChimp , till exempel:
Leta efter e-postmeddelanden i din programvara för e-postmarknadsföring (som MailChimp)
12. Exportera dina LinkedIn-kontakter
Visste du att LinkedIn låter dig exportera dina kontakter?
Så om du är ansluten till dina potentiella kunder kanske du kan få tag på deras e-postadress.
Så här exporterar du LinkedIn-anslutningar:
Steg 1 – Klicka på Mig högst upp på din LinkedIn-hemsida och välj sedan Inställningar och sekretess från rullgardinsmenyn.Exportera e-postadresser från LinkedIn
Steg 2 – Klicka på fliken Sekretess och scrolla ned för att få en kopia av dina uppgifter (under avsnittet Hur LinkedIn använder dina personuppgifter):Ladda ner e-postdata från LinkedIn
Steg 3 – Markera kontaktrutan och tryck på Begär arkiv .
Kopiera LinkedIn-data för att få e-postadresser
Om cirka 10 minuter kommer du att få ett e-postmeddelande med alla dina kontakters e-postadresser i ett praktiskt kalkylblad.
Denna metod bör användas ansvarsfullt för att förhindra att du tappar bort ditt LinkedIn-konto .
13. Gör en utbildad gissning
Om du tänker efter så följer nästan alla e-postadresser ett begränsat antal mönster. De är ofta baserade på ganska enkla format.
Så om du känner till din potentiella kunds förnamn, efternamn och domän kanske du kan gissa deras e-postadress.
Om du redan har någon annans e-postadress på samma företag kan du förmodligen ta reda på vilken struktur de använder.
Om inte, prova dessa vanliga formler:
- [namn]@example.com
- [namn]. [efternamn]@example.com
- [namn] [efternamn]@example.com
- [första]. [efternamn]@example.com
Sammanfattning
Där har vi det, hur man hittar någons e-postadress. Kom bara ihåg: med stor makt kommer stort ansvar.
Så använd dessa metoder för e-prospektering klokt. Spamma inte folk ! Sälj inte folks e-postadresser. Och irritera inte människor du når ut till… du är den enda som går miste om en fantastisk möjlighet att ansluta och bygga affärskontakter.
Att välja rätt webbdesigner

Att skapa din webbplats kan vara en knepig process. Att välja det bästa webbdesignföretaget för din webbplats är oerhört viktigt. Om du inte driver ett webbaserat företag har du förmodligen ingen erfarenhet av webbdesign inom ditt företag. Att bygga din webbplats kommer att ta tid och lite läxor!
För att skapa en webbplats för ditt företag, följ dessa fyra enkla steg:
- Sätt upp dina mål
- Bestäm din budget
- Välj ett webbdesignföretag
- Välj ett webbhotell
Sätt upp dina mål
Innan du börjar leta efter företag som hjälper dig att designa och bygga din webbplats, ta dig tid att förstå målen med din webbplats. Detta kommer att vara oerhört viktigt för att hjälpa till att ställa förväntningar med webbdesignföretaget du väljer.
För att ställa in dina webbplatsmål, ställ dig själv följande frågor:
- Varför vill du ha en webbplats?
- Säljer du något?
- Har du en produktkatalog som ändras regelbundet?
- Vem är din målmarknad?
- Har du redan ett varumärke?
- Vad är din bransch?
- Vilka är dina konkurrenter?
- Har de redan webbplatser? Om så är fallet, hur ser de ut?
- Om du säljer något, accepterar du kreditkort över internet?
- Hur snart vill du ha din hemsida?
- Vad händer om du aldrig skapar en webbplats för ditt företag?
Ta dig tid att svara på var och en av ovanstående frågor och om du har tid, skriv ner svaren på ett papper. Det är samma frågor som de flesta webbdesignföretag ställer dig innan de börjar skapa din webbplats. Om du har dessa frågor besvarade i förväg, kommer du att ha några kriterier för att välja rätt webbdesignföretag. Till exempel, om du är en fastighetsmäklare och vill publicera listor på din webbplats, bör du söka ett webbdesignföretag som känner till fastighetsbranschen och har skapat webbsidor för andra fastighetsmäklare.
Bestäm din budget
Hur mycket vill du spendera på din webbplats. Webbplatser kan kosta dig allt från $100 till $100 000 beroende på vad du vill att den ska göra. Känn till dina utgiftsbegränsningar innan du börjar förhandla med designföretag. Vad du än gör, berätta inte för ett webbdesignföretag vad din budget är!! Få alltid prissättning baserat på dina behov, inte din budget.
Välj ett webbdesignföretag
Ditt val av webbdesignföretag är ett mycket viktigt steg. Ta dig tid att undersöka alla dina alternativ. Här är några viktiga saker att tänka på.
Design vs. Bygg
Beroende på omfattningen av din webbplats kan du behöva välja två olika företag. Att bygga en webbplats är en mycket teknisk process. Att designa en webbplats är en mycket kreativ process. Många reklambyråer är specialiserade på webbdesign som inte nödvändigtvis kräver några som helst kunskaper i webbutveckling. Processen att skapa en webbplats liknar processen att bygga ett nytt hem. Innan du ber ett byggföretag att börja bygga, söker du först en arkitekt som skapar en ritning av ditt hus med hänsyn till vad du vill ha (antal våningar, ytor, etc.). Att skapa en detaljerad plan innan bygget börjar kan hjälpa dig att exakt uppskatta det slutliga priset. Utan ritningen kan du sluta med att betala mycket pengar för ett hus som inte passar dina behov. Att skapa en webbplats är exakt detsamma förutom att de flesta “byggare” på webbplatser också hävdar att de är “designers”. Den goda nyheten är att du kan titta på andra webbplatser som ett webbdesignföretag har skapat (som att titta på andra hem som en husbyggare har gjort). Se till att du frågar webbdesignföretaget vad deras process är för att designa en webbplats kontra att bygga en webbplats. De borde förstå skillnaden mellan dessa två begrepp. Om de inte gör det är de förmodligen byggare som tror att de också kan arkitekt. bygga en webbplats. De bör förstå skillnaden mellan dessa två begrepp. Om de inte gör det är de förmodligen byggare som tror att de också kan arkitekt. bygga en webbplats. De bör förstå skillnaden mellan dessa två begrepp. Om de inte gör det är de förmodligen byggare som tror att de också kan arkitekt.
Utvärdera erfarenhet
Har webbdesignföretaget skapat webbplatser som liknar din? Har de relevant branscherfarenhet? Som med alla tjänsteföretag, att välja någon som har relevant erfarenhet. Om du vill sälja produkter via din webbplats och acceptera kreditkortsbetalningar, har webbdesignföretaget du funderar på erfarenhet av att göra just det?
Granska portföljen
Ett väletablerat webbdesignföretag kommer att ha en solid portfölj av webbsidor som de har skapat för andra kunder. Be om länkar till andra webbplatser designföretaget har skapat och granska var och en. Gillar du vad du ser? Har sajterna en stil som tilltalar dig? Förutom att granska webbplatser, be om kundreferenser. Kontakta deras kunder och fråga dem om deras erfarenhet av webbdesignföretaget. Blev de nöjda med resultatet? Fick de vad de betalade för? Hur mycket betalade de? Skulle de rekommendera dem? Hur lång tid tog det? Vad tyckte de inte om med företaget? Hur lyhörda var företaget när de hade frågor?
Jämföra priser
Priset för att skapa en webbplats kan variera. Vanligtvis kommer webbdesignföretag att debitera ett av tre sätt:
- Tid och material: priset varierar baserat på det faktiska antalet timmar som spenderas på din webbplats. Till exempel kan ett webbdesignföretag debitera dig $75 per timme. Om det tar 100 timmar att skapa din webbplats, skulle ditt pris hamna på 7 500 USD.
- Fast pris: vissa designföretag debiterar dig en fast avgift baserat på en fast uppsättning krav. Om du beskriver dina krav mycket noggrant kommer många webbdesignföretag att ge dig ett enda pris.
- Komponentprissättning: vissa designföretag debiterar “per sida”. Genom att skapa ett pris baserat på antalet sidor kan du styra kostnaden genom att designa ett specifikt antal sidor. Akta köparen: vissa designföretag tar betalt per sida men kommer att ha “specialpris” för komponenter som anpassad grafik, animerade bilder och liknande.
Det viktigaste steget i prissättningen är att se till att det potentiella designföretaget beskriver alla priser som är förknippade med arbetet och skriver det hela skriftligt. Ingå aldrig en affär om inte alla kostnader är väl förstått i förväg. Se också till att du förstår vad “gjort” betyder. Försök strukturera betalningarna så att en betydande del av avgifterna (20%) inte ska betalas förrän du “accepterar” den slutliga webbplatsen. Inkludera de överenskomna datumen i ditt kontrakt och bestämmelser om vad som kommer att hända om dessa datum inte uppfylls.
Webbdesign vs grafisk design: Vad är skillnaden?

Webbdesign är en typ av grafisk skapelse som inkluderar att göra illustrationer, typografi och bilder helt enkelt som grafisk design, men vi använder oss av World Wide Web. En webbplatsspecialist eller en webbdesigner måste möta många begränsningar för vad de kan göra. Webbplatser måste staplas snabbt och köras på ett effektivt sätt. Vi måste representera saker som dokumentmått, skärmbestämning, tillsammans med allmän hastighet och utförande. I enlighet med dessa linjer använder webbdesigners regelbundet komprimerade illustrationer som ger upp kvalitet för hastighet. Inte alls som grafiska formgivare eller webbdesigners borde ha kapacitet att omvandla sina planer till en fungerande webbdesign. Detta inkluderar att kunna Hyper Text Markup Language (HTML) och oftare än inte Cascading Style Sheets (CSS).
Vad menar du med grafisk design?
Å andra sidan inkluderar grafisk design att göra illustrationer, typografi och bilder som kan användas för att visa en tanke. Oftare än inte kommer du att upptäcka grafisk design i tryckeriet, men de finns även inom området webbutvidgningar och programmering. Visuella designers gör datoriserade illustrationer, som vid den tidpunkten omvandlas till åhörarkopior, publikationer eller vilket märkningsmaterial som krävs av dem. Visuella designers ägnar sig inte åt programmering. De ansvarar för att göra mönster som senare kan användas för distribuerat tryck eller andra webbkreationer.
Var ligger skillnaden?
Den största skillnaden mellan grafisk design och webbdesign handlar om mediet. Människor inom grafisk design har regelbundet fler möjligheter eftersom de inte begränsas av programmering, beslutsamhet eller hastighet. Medan webbdesignexperter måste anpassa en bra plan med hastighet och effektivitet för webben. Det finns några experter där ute som kan göra båda dessa positioner som en, men det är ganska sällsynt att de är användbara eftersom de har en tendens att ha fler egenskaper i någondera.
Krockar kan uppstå mellan experter inom designvärlden. Till exempel kan en skicklig grafisk design känna att en webbdesignkunnigs arbete är av lägre kvalitet än tryckt arbete. Å andra sidan blir webbdesignexperter ofta arga på grafisk designexperter eftersom de inte förstår webben. Det är en av de stora kontrasterna som säkert kommer att existera eftersom ingen av sidorna verkligen ser varandra.
Med jämna mellanrum kommer ett webbföretag att begära en grafisk designer men de borde ha kört med en webbdesigner för att göra en expert och skicklig webbplats. Om chansen att webbplatsens arkitektur blir mindre oöverkomlig kommer de att ha kapacitet att ha fler möjligheter att göra. Eftersom HTML-redigerare visar sig vara bättre på att skapa produktiva webbplatser, kommer det att vara mindre krävande för visuella planerare att använda World Wide Web för att visa sina tankar.
Att tänka på när du designar din hemsida

Att designa en hemsida är inte något som sker över en natt. Det krävs mycket tid och eftertanke för att skapa den perfekta webbdesignen för ditt ändamål. Och det är dessutom många nämnare som bör stämma in för att lyckas skapa den rätta stämningen och för att nå rätt målgrupp. Det många misstar sig när man arbetar med design är att man endast fokuserar på estetik. Risken med att endast fokuserar på designen ur en estetisk synvinkel innebär många gånger att funktionaliteten får sig en törn. Allt handlar om att finna en balans mellan estetik och funktion när man arbetar med webbdesign.
I det här inlägget tänkte vi därför redogöra för några viktiga nämnare du bör ha i tanken när du arbetar med design och balansen mellan estetik och funktion. Vi kommer även ge exempel på sajter som vi anses ha lyckats med denna balans och ge tips på vad du bör undersöka för att uppnå resultat i din design.
Gör en djupgående eftersökning
Innan då påbörjar din webbdesign bör du först göra en ordentlig research. För att lyckas med en design gäller det alltså att lära känna din publik. Det innebär inte att du bokstavligen behöver lära känna de personer du inriktar din hemsida till, men du bör känna till personernas behov och krav.
Att göra en lyckad research kräver mycket arbete och eftertanke – och är inget du slänger ihop på några timmar. Ett tips kan vara att göra en marknadsundersökning. En marknadsundersökning innebär att du samlar data som i sin tur ger dig mer kunskap om ämnet eller om din målgrupp – och även om de ofta är mer inriktad på en viss produkt, kan en sådan undersökning även vara mycket givande i detta sammanhang. Genom en undersökning kan du fråga vilken typ av färg en viss målgrupp föredrar, vad de gillar när det kommer till form och vad de uppskattar för funktioner.
Anpassa färg och form efter din målgrupp
När du gör din research är färg och form ett mycket intressant ämne. Det är idag vetenskapligt bevisat att färg påverkar köpbeslut hos konsumenterna – och är dessutom en mycket viktig och betydelsefull nämnare i en människas känsloliv.
En amerikans undersökning, som gjordes 2003 om ämnet, visade även hur kvinnor och män ser olika på färg. Bland annat visade studien att kvinnor föredrog mjukare och ljusare färgtoner – medan män föredrog mörkare och skuggigare färgskalor. Att kvinnor dessutom föredrog lila, något som många män avskydde, visade också tydliga tecken på dess olikheter. Dessutom har även en spelstudie visat att kvinnor föredrar enklare och mjukare former medan män föredrog en mer dov och detaljerad spelvärld, som dessutom gick i mer gråskaliga toner.
En industri där bland annat färg och form har varit en viktig nämnare inom webbdesign är online spelindustrin. iGaming, som är samlingsnamnet för sådana spelsajter; såsom online casino och bettingsajter, är en av nätets mest konkurrenskraftiga marknader – och du kan nog bara tänka dig hur viktigt det är här att lyckas rätt typ av design för att locka sina spelare.
En spelsajt som nyligen har lanserats, och som är en mycket intressant sajt att diskutera när det kommer till just design, form och funktionaliteten, är Spellandet.com. Grundarna till Spellandet Casino ville främst skapa en feminin spelsajt inriktade till de kvinnliga spelarna. Med hjälp av de mer kvinnliga färgskalorna (ljusblå, lila, rosa och vit), de lugna himmelska formerna samt en mjuk stilrenhet lyckades man skapa en webbdesign som efterfrågats av kvinnor.
Skapa enkel eller detaljerad design?
Även valet om man ska skapa med en enkel design eller en mer detaljerad design har stor betydelse för din målgrupp. I en annan amerikans studie som gjorts redogjorde man för hur män generellt har svårare att uppfatta de olika färgnyanser än kvinnor. Däremot visade det sig dock även att män har lättare att urskilja detaljer och snabba rörelser än vad kvinnor har.
När det kommer till din design kan det därför vara bra att ha detta i åtanken. Önskar du inrikta dig mer på kvinnor kan därför en mer stilren och abstrakt design, som inte försummas av massa extra detaljer och funktioner, vara att föredra. Önskar du dock att inrikta dig mer på en manlig grupp kan det istället vara värt att lägga ner extra energi i att skapa en mer detaljrik design med flertal funktioner och liknande.
Även här tänkte vi slänga in Spellandet.com som exempel, då denna sidas design är maximerad för den kvinnliga målgruppen. Som nämnt är sajten mycket ren, med ljusa och mjuka färgskalor samt mjukare och lugna former. Något som vi dock också observerat är det faktum att man hos Spellandet även generellt valt att enbart använda sig av några få funktioner. I stort sett finns allt du behöver på startsidan och även när det kommer till erbjudanden, något som idag är vanligt inom online casinoindustrin, är utbudet av erbjudanden och Spellandet bonus mycket enkelt och okomplicerat i urvalet.
Anpassa designen efter olika enheter
Idag har mobilanvändandet ökat markant i takt med de alltfler innovativa smartphoneslösningarna. När du arbetar med din webbdesign är det därför viktigt att även tänkta mobilfunktionalitet. Att arbeta med design handlar idag mycket om just användarvänligheterna – och det vet du säkert själv; hur kul är det att besöka en sajt som inte fungerar på mobilen? Inte så tillfredställande, eller hur?
Att anpassa din design efter olika mobila enheter är inte så svårt som man kan tro. Självklart krävs det en viss grundkunskap inom denna typ av kodning, men i många fall kräver det inte alltför stor ansträngning. Skulle det dock kännas tungt och svårt finns det mängder av information på nätet och videor du kan kika på för att få hjälp med detta.